md

Podglądamy gniazda Drukuj
Świetlica Szkolna
czwartek, 24 kwietnia 2014 10:07

Gniazda z Bocianami

Podglądamy polskie bociany w internecie


Od kilku lat zaglądamy naszym Bocianom do gniazd. 

Dotej pory zaglądalismy do Tomaszowa Bolesławieckiego - Klekusiowo - www.bocianybolec.pl, gdzie zimą widzieliśmy ptasią stołówkę - karmnik, od wiosny oglądamy perypetie bocianich par.

klekusiowo

W tym roku rozszerzyliśmy nasze "oko" o okolejne "gniazdka"

 

* Lewków i Raszków - www.bociany.tv

bocianytv

 

* Ustroń - www.bociany.edu.pl

ustron

 

No i można jeszcze zaglądac w inne gniazdka. Całą lista dostępna jest na stronie www.bocianyonline.pl

online

 

Zapraszamy wszystkich do Zaglądania i podgladania. 

 

Roman Sitarek

 
Rok A. Fredry Drukuj
Biblioteka
czwartek, 06 marca 2014 14:38

Rok z Aleksandrem Fredrą

Szkolne obchody czytelniczego święta


W roku szkolnym 2013/2014 pod patronatem biblioteki szkolnej odbywa się szereg konkursów i imprez czytelniczych popularyzujących twórczość Aleksandra Fredro.

Akcje te prowadzone są w ramach kampanii Cała Polska Czyta Dzieciom, a obecny rok szkolny nosi hasło „Narodowe czytanie z Aleksandrem Fredro”.

25 lute

go i 28 lutego 2014r. odbyły się spotkania czytelnicze dla uczniów klas III i II. Podczas tych spotkań uczniowie poznali życie i twórczość poety ze szczegółnym uwzględnieniem twórczości dla dzieci. Obejrzeli prezentację multimedialną oraz krótkie filmiki dotyczące wierszy dla najmłodszych z interpretacją ich treści oraz wypływających z nich morałów. Oprawę multimedialną przygotowała i poprowadziła p. J. Gorawska. Z kolei wiersze głośno czytała p. K. Ciszewska i p. E. Przyszlak.

Dla lepszego utrwalenia wierszy i zapamiętania pouczeń płynących z utworów uczniowie klasy III b przedstawili je z podziałem na role:

  • „Małpa w kąpieli”
  • „Paweł i Gaweł”
  • „Osiołkowi w żłoby dano”

Bibliotekarka szkolna zwróciła uwagę na ponadczasowe wartości płynące z tych utworów, zwróciła uwagę na morały wypływające z ich treści oraz stosowanie tych wartości moralnych w życiu codziennym.

Zaprosiła uczniów klas II i III do konkursu plastycznego na ilustracje do wybranego wiersza Aleksandra Fredy. Uczniowie klas starszych zostali zaproszeni do konkursu na przygotowanie krótkiej prezentacji multimedialnej z życia i twórczości poety.

Rozstrzygnięcie konkursów i kolejne akcję z tej serii odbędą się na przełomie marca i kwietnia.

 

Fotogaleria

                                                                                    Stanisława Dziadowicz

 
Szkoła Współpracy Drukuj
Szkoła Współpracy
poniedziałek, 03 marca 2014 10:08

Szkoła Współpracy.
Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły

Projekt realizowany w szkole


 

Nasza szkoła przystąpiła do nowego projektu sygnowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej o nazwie „Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły”.

Na stronie projektu możemy przeczytać, iż „Projekt ten jest nowatorskim przedsięwzięciem, którego jednym z najważniejszych celów jest wprowadzenie w 1034 podmiotach – szkołach i przedszkolach z całej Polski nowoczesnego modelu współpracy pomiędzy uczniami, rodzicami i nauczycielami w zakresie organizacji życia szkoły. Projekt skierowany jest nie tylko do środowisk szkolnych – uczniów, rodziców, nauczycieli, dyrektorów szkół, ale także do tzw. „otoczenia szkoły” – pracowników jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacji pozarządowych. (..) Celem ogólnym projektu jest wzmocnienie współpracy pomiędzy uczniami, rodzicami i nauczycielami oraz przedstawicielami innych środowisk na terenie szkół i przedszkoli w Polsce poprzez opracowanie, upowszechnienie i wdrożenie modelowych rozwiązań. Rozwiązania te zostaną opracowane w wyniku wcześniej przeprowadzonych pogłębionych, ogólnopolskich badań sondażowych dot. opinii i postaw w każdej z grup (dyrektorzy i nauczyciele, rodzice, uczniowie) oraz konsultacji, a następnie upowszechnione w postaci podręczników.

Cele szczegółowe projektu to:

  • Diagnoza obecnego stanu współpracy w szkole oraz oczekiwań wobec niej wśród rodziców, uczniów i nauczycieli.
  • Wypracowanie modelowych, adekwatnych do polskich warunków rozwiązań wzmacniających współpracę na wszystkich poziomach edukacyjnych.
  • Przegląd prawnych i organizacyjnych uwarunkowań dla współpracy oraz wypracowanie rekomendacji zmian legislacyjnych i organizacyjnych ułatwiających współpracę.
  • Wzmocnienie współpracy w 1034 szkołach i przedszkolach dzięki wsparciu szkoleniowo-warsztatowemu.
  • Stworzenie i udostępnienie wiedzy w zakresie możliwości aktywnego udziału rodziców w życiu szkół i przedszkoli.
  • Stworzenie i udostępnienie zasobów wiedzy dotyczącej aktywnego uczestnictwa uczniów i uczennic w życiu szkół, głównie w ramach samorządu uczniowskiego.

Wdrożenie modelowych programów współpracy w uczestniczących w projekcie szkołach i przedszkolach, ma w dalszej perspektywie zainspirować środowiska szkolne i przedszkolne w całym kraju do wdrażania dobrych praktyk w zakresie współpracy w swoich placówkach. Ideą projektu jest wprowadzenie trwałych zmian w postrzeganiu roli uczniów i rodziców w działaniu szkoły i przedszkola” Obecnie jesteśmy już po pierwszych szkoleniach przeznaczonych dla wyznaczonych nauczycieli, rodziców oraz uczniów. Przed nami pierwsze zadanie: zasięgnięcie opinii wszystkich rodziców na temat naszej szkoły. W tym celu Rada Rodziców przygotowała dla Państwa ankietę. Prosimy o zapoznanie się z nią, uzupełnienie, a następnie wrzucenie do urny, która została umieszczona na parterze.

Dziękujemy za współpracę!

Koordynatorki projektu

Judyta Gorawska,
Katarzyna Łukaszczyk

 
ICT w nauczaniu Drukuj
Publikacje nauczycieli
środa, 12 lutego 2014 07:50

Wykorzystanie narzędzi ICT w dydaktyce

Metoda WebQuestu i lekcje elektroniczne


Żyjemy w XXI wieku. Nie zatrzymamy postępu technicznego, nie uchronimy też dziecka przed kontaktem z komputerem.

Wykorzystajmy więc zainteresowanie uczniów komputerem i Internetem tak, by kierować je w odpowiednim kierunku i efektywnie wykorzystywać zasoby Internetu.

Mogą być one źródłem zabawy i nauki dla dzieci. Dobra znajomość komputera to przecież cenna i niezbędna w dzisiejszych czasach umiejętność.

Pamiętajmy jednak by towarzyszyć dziecku w podróży po wirtualnym świecie, który niesie przecież wiele zagrożeń.

Dlatego warto być obok, by od początku uczyć dziecko jak mądrze z niego korzystać.

Oto dwie propozycje jak uczyć się poprzez zabawę z komputerem.

  1. Warstwy lasu. => http://www.emilap.republika.pl/las/index.html
  2. Jestem bezpieczny w sieci internetowej => http://www.emilap.republika.pl/

 

Emila Przyszlak
Joanna Juszczyk

 
Kleks Drukuj
Szkoła z Klasą 2.0
środa, 12 lutego 2014 07:38

Szkolny blog


W ramach programu Szkoła z Klasą 2.0, realizowanego w naszej szkole, założony jest blog szkolny "Kleks".

Zachęcamy wszystkich uczniów do współtworzenia naszego bloga. Każdy kto chce brać udział w tworzeniu bloga prosimy o kontak ze swoim wychowawcą.

Dzięki aktywności uczniów na blogach dowiadujemy się m.in: jak lubią się uczyć, co jest dla nich ważne i ciekawe w naszej szkole.

Kleksa można poczytać pod adresem: http://blogiceo.nq.pl/kleks/

Koordynatorki

Judyta Gorawska
Katarzyna Łukaszczyk

 
Trnawa 2014 Drukuj
SześcioLatek w Szkole
piątek, 07 lutego 2014 08:41

Relacja z realizacji projektu

Sześciolatek w szkole – kolega starszym bratem


W konkursie na wniosek na projekty mobilności instytucjonalnych grupa nauczycieli ze Szkoły Podstawowej nr 43 w Zabrzu napisała jeden z 70 złożonych w kraju: „Sześciolatek w szkole – kolega starszym bratem” i uzyskała pozytywną akceptację Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Projekt ten realizują dwie zabrzańskie szkoły.

Zgodnie z założeniami projektu, grupa pięciu nauczycieli w pierwszym tygodniu ferii udała się na wizytę studyjną na Słowację. Wybór szkoły nie był przypadkowy. Ze Szkołą Podstawową w Trnawie współpracowaliśmy już przy realizacji zadań Comenius. Kolejny etap naszej współpracy to wymiana uczniów klas VI.

Tym razem szkoła w Trnawie posłużyła nam aby zrealizować indywidualne szkolenie polegające na:

  • hospitacji zajęć lekcyjnych celem obserwacji aktywnych metod pracy z dzieckiem 6 – letnim
  • przyjrzeniu się pracy z mniejszościami narodowymi
  • stosowaniu nowoczesnych technologii w nauczaniu dzieci.

Ważnym celem projektu było również zmotywowanie nauczycieli do posługiwania się językiem niemieckim i przełamywania barier, ponieważ projekt został napisany po niemiecku.

Wizyta studyjna trwała od poniedziałku do piątku.

Dni w szkole mijały wszystkim jej uczestnikom bardzo szybko. Podziwialiśmy pięknie wyposażone sale, małe grupy dzieci biorące udział w lekcjach (w klasach początkowych ich liczba nie przekraczała 20), a w klasach wymagających wsparcia –12). Obserwowaliśmy pracę nauczyciela wspomagającego, który całą lekcję towarzyszył uczniowi. Wymianie doświadczeń nie było końca, dlatego spotykaliśmy się również nieformalnie aby kontynuować rozmowy. Poznawaliśmy piękne słowackie zakątki (Bratysławę, Nitrę, Telczyn) oraz wspólnie degustowaliśmy słowacką kuchnię. To sprawiło, że zrodziły się nowe przyjaźnie, powstały plany dalszej współpracy.

Udział w projekcie to wspaniała przygoda językowa, kulturowa, społeczna, która dostarcza wielu impulsów do dalszej pracy. Jest swoistym antidotum na stres i zmęczenie. Chciałoby się, aby każdy nauczyciel mógł skorzystać z takiej formy dokształcania, jaką stworzył projekt systemowy Zagraniczna Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej.

Fotogaleria

Koordynator
Elżbieta Mendecka
 
O programie Drukuj
Szkoła z Klasą 2.0
czwartek, 30 stycznia 2014 20:58

Szkoła z Klasą 2.0

Platforma edukacyjna dla wszystkich


 

Od początku września, roku szkolnego 2013/2014, w naszej szkole działa program Szkoła z Klasą 2.0. W ramach kolejnej odsłony akcji,  Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się na mądry wprowadzaniu i wykorzystywaniu nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w codziennej pracy szkolnej.

Szkoła z Klasą 2.0 jest skierowana jest do  wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski. Upowszechnia wśród uczniów wiedzę i postawy potrzebne we współczesnym świecie, pomaga rozwijać umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, stosować nowe technologie do uczenia się a nie tylko rozrywki, odpowiedzialnie korzystać ze źródeł, stosować szkolną wiedzę w praktyce, bezpiecznie korzystać z internetu. Uczniowie mają możliwość zakładania prowadzenia blogów.

Ich prowadzenie umożliwia uczniom zdobywanie i dokumentowanie sprawności związanwych z wykorzystywaniem nowych technologii w praktyce oraz ze świadomym i samodzielnym uczeniem się.

Dzieci posiadają możliwość otrzymania odznak programowych, potwierdzających aktywność uczniów i zdobycie kolejnych umiejętności związanych z programem, a także dostęp do sprawdzonych materiałów edukacyjnych ze wskazówkami, jak prowadzić własny blog, ciekawie pisać, jak korzystać z nowych technologii do uczenia się i codziennej pracy szkolnej i jak realizować projekty edukacyjne i dokumentować postępy. 

Materiały obejmują też takie zagadnienia jak: przestrzeganie praw autorskich, bezpieczeństwo w sieci, umiejętność dyskusji.

Koordynatorki programu
Judyta Gorawska i Katarzyna Łukaszczyk
 
« pierwszapoprzednia31323334353637383940następnaostatnia »

Strona 31 z 47


Stworzone dzięki Joomla!. Realizowane przez SiTeK dla SP43