md

Netykiet@ - internetowy savoir-vivre - e-lekcja - Roman Sitarek Drukuj
Publikacje nauczycieli
czwartek, 24 listopada 2011 10:28

Netykiet@ - internetowy savoir-vivre

e-lekcja - Roman Sitarek


Na temat Netykiety napisano wiele słów. Jednak przeglądając strony internetowe, czytając pocztę, biorąc udział w dyskusji na grupach dyskusyjnych czy używając komunikatorów, da się zauważyć, że użytkownicy internetu zapominają o "dobrych" manierach, poprawnym zachowaniu, szacunku dla swoich rozmówców.

Pokrótce chciałem przypomnieć podstawowe zasady internetowego savoir-vivre'u.

Mam nadzieję, że ta publikacja pomoże Wam łatwiej się komunikować.

Żeby uruchomić lekcje kliknij na obrazek poniżej

Kliknij żeby uruchomić lekcje

Zapraszam

Materiał pozyskany ze strony:
http://www.adgraf.net/

Autor: Szymon Mazurczak

 
Anna Onichimowska w naszej szkole Drukuj
Rok Szkolny 2011/2012
wtorek, 22 listopada 2011 14:07

Anna Onichimowska

w naszej szkole


 


Dnia 6 października 2011 r. rozpoczęła się kolejna edycja Kampanii Cała Polska Czyta Dzieciom. Na impreze czytelniczą zostali zaproszeni uczniowie klas V

tematem spotkania była twórczośc i popularyzacja twórczości Anny Onichimowskiej.

lider kampanii przedstawiła krótką informację o zyciu i twórczości pisarki oraz zachęciła uczniów do ich czytania. Zaprosiła również do wzięcia udziału w konkursie literackim.

Konkurs nawiązuje do ksiązki "Duch starek kamienicy, a uczniowie zostali poproszeni i napisanie innego zakończeniż niz to które proponuje autorka.

W konkursie udział wezmą uczniowie klas IV - V.

Rozstrzygnięcie konkursu nastapi w ostatnich dniach listopada, a najlepsze prace zostaną nagrodzone.

W dalszym ciągu spotkania nastapiło przedstawienie, poprzez głosne przeczytanie kilku rozdziałów ksiązki "Daleki rajs". Czytała p. Anna Grochola.

Kontunuacja tej imprezy było w dniu 7 października 2011 r. kolejne spotkanie /dla klas IV/ z twórczością p. Anny Onichimowskiej. Tym razem fragmenty "Dalekiego rejsu" czytał pan Andrzej Skutnik.

Uzcniowie zostali zachęceni do czytania i wypożyczania ze szkolnej biblioteki książek tej pisarki. Zostali tez poinformowani, że będą mieli okazję porozmawiać z autorką tychże książek na spotkaniu autorskim, które odbedzie sie w naszej szkole w listopadzie.

12 października 2011 po raz kolejny uczniowie naszej szkoły mieli okazję spotkać się z twórczością Anny Onichimowskiej. 

Pani Anna Grochola przeczytała kolejne rozdziały "Dalekiego rejsu". Książka ta cieszy sie wśród uczniów duzym zainteresowaniem, słuchali z duzym zainteresowaniem.

Uczniowie klas V niebawem równiez zapoznaja się z twórczościa Anny Onichimowskiej.

 
Urodziny Kubisia Puchatka Drukuj
Rok Szkolny 2011/2012
wtorek, 22 listopada 2011 10:42

Urodziny Kubisia Puchatka

pełne radości i słodkości


Dnia 05 października 2011 r. odbyło się kolejne spotkanie w ramach kampanii Cała Polska Czyta Dzieciom. Lider kampanii CPCD Stanisława Dziadowicz przywitała uczestników imprezy i podała cel wspólnego spotkania i wspólnej zabawy.

Na uroczystość zostali zaproszeni uczniowie kl. "0", Ia, Ib i Ic razem z wychowawcami.

Z okazji urodzin misia, wszyscy uczestnicy zaśpiewali piosenkę z filmu o Kubusiu Puchatku. Następnie wystąpili uczniowie klasy Ib, uczestniczący w zajęciach kółka czytelniczego.

 

Wystepujący recytowali życzenia - rymowanki dla Kubusia i zaśpiewali piosenkę "Kubuś to Miś"

"Gdzie stu-wiekowy rośnie las?
Tam, gdzie Krzyś bawi się
Jest wiele zaczarowanych miejsc,
O których Krzyś sam tylko wie.

Osiołka odnajdziesz w lesie tym,
Maleństwo z Mamusią też,
Królika, Prosiaczka, Sowy dom,
A zwłaszcza nasz Kubuś tam jest.

Ref. Kubuś to miś, Kubuś to miś,
Który wcina miodek każdego dnia.
O misiu tym, Krzyś mówi: "To miś,
Co rozumek mały dość ma".

Ref. Kubuś to miś, Kubuś to miś,
Który wcina miodek każdego dnia.
O misiu tym, Krzyś mówi: "To miś,
Co rozumek mały dość ma". "

Następnie wszyscy wysłuchalii fragmentu ksiązki "Rosnij z Kubusiem Puchatkiem" - czytała p. Bożena Mazurek.

Nastepnie lider kampanii zaprosiła uczestników do konkursów .

  1. Zlizywanie miodku ze spodeczków - na czas. Oczywiście każdy z uczestników ze smakiem poradził sobie z zadaniem
    • Oliwia Mądrowicz - kl. "0"
    • Kasandra Szczerba - kl. "0"
    • Kuba Pisiewicz - kl. Ia
    • Sewer Kruczkowski - kl. Ib
    • Igor Dymiński - kl. Ic
  2. Jedzenio miodku na wafelku, wafelek zawieszony na sznureczku, jedzenie bez uzycia rąk.
    • Paweł Krysiak - kl. "0"
    • Michał Białecki - kl. "0"
    • Mateusz Michalski - kl. Ia
    • Magda Sielska - kl. Ib
    • Julia Sieradzka - kl. Ic
  3. Taniec z balonikiem, jako "misiowym" brzuszkiem
    • Zuzanna Wijatyk, Kacper Siedleczko - kl. "0"
    • Wiktoria Kwiatkowska, Kacper Mejer - kl. "0"
    • Wiktoria Jankowska, Filip Wiechać - kl. Ia
    • Patrycja Błażejewska, Adam Źrebiec - kl. Ib
    • Ola Szymańska, Mikołaj Gacek - kl. Ic

Konkursy te wzbudziły wiele pozytywnych emocji, był głośny doping i oczywiście nagrody dla każdego ze startujących.

Dekaracją do imprezy była wystawa książek i skarbów związanych z główna postacia Kubusiem Puchatkiem oraz muzyka z filmów i słuchowisk o tematyce "Kubusiowej".

Fotorelacja

 
Wizyta Studyjna - Toskania X.2011 - Elżbieta Mendecka Drukuj
Publikacje nauczycieli
niedziela, 06 listopada 2011 19:24

Wizyta Studyjna - Toskania X.2011

Elżbieta Mendecka


W dniach 3 - 7. 10.2011 brałam udział w wizycie studyjnej w Toskanii, we Włoszech.

Przedstawiam dwa raporty, które napisałam podczas wizyty.

 

Są to raport końcowy - w języku polskim i raport grupowy - w języku roboczym wizyty - w języku francuskim.

Zachęcam wszystkich do wzięcia udziału w wizycie studyjnej, która jest okazją do zapoznania z tematem seminarium oraz poznania nowych ludzi, zdobycia doświadczeń oraz poznania pięknych zakątków Europy.

Elżbieta Mendecka,
nauczyciel języka niemieckiego


Raporty do pobrania w formacie PDF
w języku polskim

w języku francuskim

 

 

Raport w języku polskim

Formularz raportu końcowego opublikowany pod adresem: www.sv.org.pl.
Zaproszenie do składania wniosków: 2011

WIZYTY STUDYJNE
Program „Uczenie się przez całe życie”

Prosimy przesłać prawidłowo wypełniony i podpisany raport końcowy na adres Narodowej Agencji w terminie 30 dni od daty końcowej działania. Po zaakceptowaniu raportu wraz z załącznikami (jeżeli wymagane), Narodowa Agencja wypłaci drugą ratę dofinansowania albo wystąpi o zwrot niewykorzystanych środków.

Do raportu końcowego należy dołączyć wydrukowany raport grupowy oraz kopię zaświadczenia o uczestnictwie podpisanego przez organizatora (kopia poświadczona za zgodność z oryginałem).

A. INFORMACJE OGÓLNE

Umowa Finansowa nr: 2011-1-PL1-KA101-22195


Nazwa organizacji zatrudniającej uczestnika:
Adres: Szkoła Podstawowa nr 43 im. Leona Kruczkowskiego
Kod pocztowy: 41-800
Miasto: Zabrze
Numer telefonu: 32 2713664
Adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Tytuł wizyty studyjnej w języku roboczym wizyty: Chiusi en terre de Sienne: une communaute d’apprentissage
Tytuł wizyty studyjnej w języku polskim: Chiusi – Siena: Wspólnota ucząca .
Nr referencyjny wizyty studyjnej (zgodnie z katalogiem):027-2011
Nazwa instytucji organizującej wizytę studyjną: Gherardi Leonora Comune della Citta di Chiusi
Miejsce wizyty studyjnej (miasto, kraj): Chiusi, Włochy


Termin wizyty studyjnej od: 03.10.2011 do: 07.10.2011 (wyłączając czas podróży)
Liczba uczestników: 9 osób
Język roboczy wizyty studyjnej: francuski
Kraje, z których pochodzili uczestnicy wizyty: Francja, Hiszpania, Polska, Rumunia, Belgia, Portugalia.

A. ŹRÓDŁO INFORMACJI

Skąd uzyskał (a) Pan/Pani informacje na temat Programu Wizyty Studyjne?

Informacje na temat Programu Wizyty Studyjne pozyskałam od osób wcześniej korzystających z wizyt studyjnych oraz ze strony internetowej http://sv.org.pl.

B. REALIZACJA DZIAŁANIA.

Wyczerpujące odpowiedzi są podstawą do rozliczenia przyznanego dofinansowania.

B.1. DZIAŁANIA PRZYGOTOWAWCZE

Proszę opisać działania przygotowawcze podjęte przed wyjazdem na wizytę studyjną. Proszę określić, które z nich wynikały z potrzeb organizacji / wymagań organizatora / inicjatywy własnej.

  1. Przygotowałam prezentację dotyczącą polskiego systemu edukacji.
  2. Opracowałam informacje o szkole m.in. z jakimi instytucjami współpracuje oraz z jakimi efektami.
  3. Podjęłam bardziej intensywną naukę języka francuskiego (dodatkowe konwersacje)
  4. Zapoznałem się z wynikami krajów europejskich w badaniach PISA.

B.2. OPIS WIZYTY STUDYJNEJ.

Proszę opisać tematykę, formę i specyfikę wizyty studyjnej.

  1. Tematyka wizyty studyjnej dotyczyła wymiany doświadczeń i dobrych praktyk w dziedzinie współpracy różnych jednostek (szkoła, zakłady pracy, różne instytucje kulturalne) celem polepszenia systemu edukacyjnego na przykładzie wspólnoty uczącej „Mairie de Chiusi”.
  2. Wiele czasu wizyty zostało poświęcone na ukazanie z jakimi jednostkami i w jaki sposób współpracuje formacja Mairie de Chiusi.
  3. Zapoznałam się z serwisem edukacyjnym formacji, która wypracowała partnerski układ między wieloma organizmami. Serwis ten wypracował typ edukacji skierowany ku nabyciu kompetencji bazowych.
  4. Brałam udział w wykładach, prelekcjach jak również w zwiedzaniu muzeów, wizytowaniu szkół i różnych instytucji.
  5. Dzieliliśmy się własnymi doświadczeniami w dziedzinie współpracy różnych jednostek w procesie kształcenia. Podkreślaliśmy ważną rolę rodziców w tymże procesie.
  6. Zastosowanie zdobytych informacji do lepszego zorganizowania procesu kształcenia i przygotowania młodych ludzi do pracy.

B.3. DZIAŁANIA PO ZAKOŃCZENIU WIZYTY.

Proszę opisać działania, jakie miały miejsce po zakończeniu wizyty studyjnej. Proszę określić, które z nich wynikały z potrzeb własnej organizacji / wymagań organizatora wizyty / inicjatywy własnej. Wszelkie sugestie dotyczące poprawy tych działań będą mile widziane.

Przygotowałam raport końcowy z którym zapoznałem pracowników Szkoły Podstawowej nr 43 w Zabrzu oraz władze oświatowe miasta. Zamierzam podejmować działania zmierzające do włączania rodziców, szczególnie dzieci romskich w proces wychowania i kształcenia. Obszary, w których można spotkać się z rodzicami dzieci romskich to taniec i muzyka. Ważne wydaje się propagowanie idei współpracy różnych jednostek celem lepszego przygotowania młodych ludzi do pracy. Chciałabym zacieśnić współpracę ze szkołami przysposabiającymi do zawodu, do których trafiają nasze dzieci, śledzić ich postępy w nauce i realizację obowiązku szkolnego. Planuję przygotowanie kolejnego projektu Comenius, jako dobrą formę współpracy różnych osób.

C. UPOWSZECHNIANIE

W jaki sposób zamierza Pan/Pani podzielić się doświadczeniami zdobytymi podczas wizyty studyjnej? Prosimy wybrać:

X w ramach mojej instytucji
X z innymi lokalnymi szkołami i organizacjami
X za pośrednictwem mediów 
   w inny sposób, proszę określić, jaki:

Prosimy szczegółowo opisać działania upowszechniające/informacyjne (przynajmniej jedno konkretne działania w tym zakresie), które Pan/Pani już przeprowadził(a) lub planuje przeprowadzić. Można załączyć materiały informacyjne, np. artykuły do prasy lokalnej, fachowej, prezentacje, adresy stron internetowych.

  • prezentacja na spotkaniu Rady Pedagogicznej
  • artykuł na stronie internetowej szkoły http://sp43zabrze.pl/
  • artykuł do prasy fachowej

D. WPŁYW

W jaki sposób udział w wizycie studyjnej wpłynął na Pani/Pana rozwój osobisty i zawodowy?

Udział w wizycie studyjnej pozwolił mi zapoznać się z formacją „Mairie de chiusi”. Formacja ta wypracowała partnerski układ miedzy wieloma organizmami i formami edukacyjnymi.Udział w dyskusjach na nowo uświadomił mi jak ważna jest współpraca pomiędzy wieloma jednostkami powiązanymi z oświatą. Pragnę wykorzystać zdobyte doświadczenia i wciągać do współpracy np. rodziców dzieci romskich, którzy nie interesują się postępami w nauce. Cennym doświadczeniem jest świadomość wyznaczenia tz. kompetencji bazowych dla uczących się i rozpoznanie młodego człowieka przez pryzmat jego wszystkich kompetencji.

Udział w wizycie studyjnej pozwolił mi na spojrzenie na pisane przeze mnie projekty Comenius przez pryzmat europejski. Pisząc następny projekt wezmę pod uwagę zdobyte doświadczenia np. potrzeba integracji z dziećmi specjalnej troski.

Kształcenie przez kulturę, współpraca z muzeami, domami kultury ukazało mi się jako ważny czynnik w procesie edukacji.

W jaki sposób udział w wizycie studyjnej wpłynął na Pani/Pana wiedzę ogólną i umiejętności?

Korzyści z uczestnictwa oraz zdobyte umiejętności i wiedza dotyczą: Poznania systemów edukacji innych krajów. Poznanie modelu wspólnoty współpracującej w dziedzinie kształcenia. Prowadzenia zajęć projektowych. Motywacji uczniów do nauki dzięki systemowi kursów. Wykorzystania zdobytej wiedzy i zaszczepienie jej w środowisku lokalnym . Motywacyjnej roli wymiany doświadczeń z nauczycielami innych krajów europejskich. Szacunku jako najważniejszego w pedagogice (wobec każdego, jego religii, tradycji itd.) Jakości uczenia poprzez nadanie szkole np. znaku jakości. Sprawność szkoły poprzez szeroką współpracę z innymi jednostkami.

W jaki sposób doświadczenie i kontakty zdobyte w trakcie wizyty studyjnej będą wykorzystywane w przyszłości do podejmowania nowych inicjatyw w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” lub innych inicjatyw?

Wizyta przyczyniła się do zwiększenia świadomości znaczenia europejskiego wymiaru pracy zawodowej nauczyciela. Nawiązane kontakty z przedstawicielami 5 krajów europejskich chciałabym wykorzystać do tworzenia nowych projektów m.in. Projektu Regio oraz projektów Comenius. Zdobytą wiedzą i umiejętnościami chciałabym zainteresować władze miasta, szczególnie - poszerzeniem edukacyjnej i kulturalnej oferty proponowanej młodzieży. Ważne wydają mi się inicjatywy, w których biorą udział pokolenia młodszych i starszych. Ciekawa wydaje się lekcje z użyciem komputera, podczas której to młodzież uczy swoich dziadków zasad obsługi komputera.

Jaki wpływ miał udział w wizycie studyjnej na Pana/Pani instytucję macierzystą oraz środowisko lokalne?

Rezultatami wizyty i tam zdobytymi wiadomościami chciałabym się podzielić z innymi pracownikami oświaty na terenie miasta Zabrze. Efektami kursu chciałabym się podzielić ze szkołami w moim mieście m.in. współtworząc Politykę Oświatową Samorządu Terytorialnego. Chciałabym rozpowszechnić zdobyte doświadczenia i umiejętności pracując jako egzaminatorem okręgowej komisji egzaminacyjnej. Wyniki wizyty zostaną opublikowane na szkolnej stronie internetowej http://sp43zabrze.pl/. Rezultaty prac zostaną opublikowane będą także w lokalnych mediach. Umiejętność i ważność współpracy chciałabym przekazać uczniom. Mobilność uczniów to bardzo ważny aspekt edukacji.

W jaki sposób udział Pana/Pani w wizycie studyjnej wpłynie na wspieranie/kształtowanie polityki edukacyjnej na poziomie lokalnym/regionalnym/krajowym?

Kurs pozwolił mi na nawiązanie szerszych kontaktów, co przyczyni się do wdrożenia w szkole nowych projektów Programu „Uczenia się przez całe życie” oraz do  rozszerzenia i wzmocnienia europejskiego wymiaru edukacji szkolnej, a dodatkowo także do promowania nauki języków obcych szczególnie wśród uczniów znajdujących się, ze względów ekonomicznych w mniej korzystnej sytuacji. Nawiązanie kontaktów pomoże szkole w znalezieniu partnerów do tworzenia nowych projektów (np. w programie Partnerskie Projekty Comeniusa lub Projekty Regio) co wpłynie na kreatywność uczniów i nauczycieli.

E. WNIOSKI I SUGESTIE

Ocena wizyty studyjnej.

  bardzo dobra dobra średnia zła nie dotyczy
Ocena strony organizacyjnej wizyty studyjnej    X      
Ocena zakwaterowania i posiłków    X      
Ocena miejsca, w którym przeprowadzono wizytę studyjną  X        
Ocena informacji dostarczonych przed wizytą studyjną    X      
Ocena informacji dostarczonych w trakcie wizyty studyjnej    X      
Ocena informacji dostarczonych po zakończeniu wizyty studyjnej    X      
Ocena materiałów szkoleniowych    X      
Ocena merytoryczna programu wizyty  X        
Ocena poziomu dyskusji/wymiany informacji podczas wizyty  X        

 

Jeśli wystąpiły trudności podczas przygotowań / w trakcie trwania / po zakończeniu wizyty studyjnej, proszę je opisać.

Brak uwag.

Prosimy przedstawić dodatkowe komentarze skierowane do Narodowej Agencji/ CEDEFOP/Komisji Europejskiej na temat zarządzania i realizacji wizyt studyjnych w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”

Należy zachęcać pracowników oświaty do korzystania z możliwości uczestnictwa w wizytach studyjnych oraz w kursach mobilności kadry edukacyjnej celem poszerzenia wymiaru europejskiego w pracy zawodowej oraz zdobycia nowych doświadczeń, które wpływają na poprawę jakości pracy polskich szkół.

 
Turystyczne ABC - poddaj się magii starych miejsc Drukuj
Turystyczne ABC
środa, 12 października 2011 10:15

Commenius

Turystyczne ABC - poddaj się magii starych miejsc


 

W latach 2011-2013 Szkoła Podstawowa nr 43 w Zabrzu realizuje projekt w ramach programu Commenius pod hasłem "Turystyczne ABC - poddaj się magii starych miejsc".

W programie biorą udział nauczyciele i uczniowie z Austrii, Litwy i Polski. SP43 jest koordynatorem całego projektu.

W dniach 18-21.10.2011 r. gościmy w naszej szkole i w naszym mieście delegację nauczycieli z partnerskich państw - Austrii i Litwy. Celem wizyty jest wspólna praca nad projektem, poznanie szkoły, nauczycieli , zwiedzanie oraz spotkanie z władzami naszego miasta.

 
Mamy Commeniusa Drukuj
wydarzenia
środa, 14 kwietnia 2010 19:21

 

TO NASZ WIELKI SUKCES!!!

NA PODSTAWIE OCENY RAPORTU KOŃCOWEGO
ORAZ
WIZYTY MONITORUJĄCEJ KOORDYNATORA WOJEWÓDZKIEGO
NASZA SZKOŁA ZOSTAŁA WSKAZANA
JAKO
PRZYKŁAD DOBREJ PRAKTYKI
PRZEZ PRACOWNIKÓW NARODOWEJ AGENCJI PROGRAMU COMENIUS

Współpraca partnerska i jej rezultaty w ramach projektu COMENIUS:

http://llp.est.org.pl/search_p_detail.php?id_project_base=2008-1-SK1-COM06-00003

Lista projektów ocenionych jako przykłady doobrej praktyki:

http://www.comenius.org.pl/preview.php/ida/360

 

 
Mamy Laureatkę konkursu plastyczno-literackiego Drukuj
Konkursy
czwartek, 10 listopada 2011 13:24

Mamy Laureata

Konkurs Plastyczno - Literacki "Jesienna Gra Barw"


 Dyplom

W dniu 8 listopada 2011 roku odbyło się uroczyste podsumowanie międzyszkolnego konkursu plastyczno – literackiego "Jesienna gra barw" zorganizowanego przez Szkołę Podstawowa nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zabrzu.

Na konkurs łącznie nadesłano 247 prac, wśród których znalazły się także prace naszych uczniów wykonane pod kierunkiem Pani Dominiki Sulickiej.

Ku naszej wielkiej radości Justyna Bytomska uczennica klasy IV b, otrzymała I miejsce w kategorii klas IV-VI. Uroczyste podsumowanie uświetnił spektakl przygotowany przez uczniów klasy VI SP nr 14 w Zabrzu.

Justyna Bytomska - laureatka konkursu Ceremonia ogłoszenia wyników Spektakl - część artystyczna Nagrodzona praca

 

 
« pierwszapoprzednia41424344454647następnaostatnia »

Strona 46 z 47


Stworzone dzięki Joomla!. Realizowane przez SiTeK dla SP43