Główne zasady


  • nie spamuj, tzn. nie rozsyłaj wiadomości których nikt nie chce. Jest to najprostsza i najskuteczniejsza metoda by zrazić do siebie odbiorcę. Dotyczy to zarówno korespondencji prywatnej jak i firmowej. Dzięki spamowi możesz stracić znajomych i klientów. Ich strata z pewnością nie wyjdzie Ci na dobre,

  • zapoznawaj się z FAQ (Frequently Asked Questions - zbiór Często Zadawanych Pytań),

  • sprawdzaj czy odpowiedź na nurtujący Cię problem, nie jest ogólnie dostępna (oprócz FAQ),

  • stosuj się do reguł miejsca, w którym się znajdujesz,

  • nie rozbudowuj nadmiernie swoich wiadomości (ciężkie załączniki, nadmiar niepotrzebnego tekstu...),

  • nie obrażaj innych i nie ubliżaj im,

  • nie używaj słów i zwrotów uznawanych za wulgarne,

  • nie używaj słów i znaczeń których nie rozumiesz (najlepszym przykładem jest: lamer),

  • używaj wielkiej litery jeśli zwracasz się do kogoś bezpośrednio: Ty, Twoim, Ci, Kasia... . Świadczy to o Tobie i szacunku jakim darzysz inne osoby. Poza tym, dlaczego akurat w Internecie masz nie stosować dobrych manier?

  • używaj dużych i małych liter, właściwej interpunkcji i ortografii.

  • Internet to nie śmietnik, a stosowanie właściwej interpunkcji i zasad pisowni, ułatwia zrozumienie Twojej wiadomości,

  • nie pisz bez wyraźnej potrzeby samymi wielkimi literami. Pomijając wygodę czytania takiego tekstu, oznacza to wykrzyczenie komuś tego tekstu,

  • nie działaj na szkodę innych i nie niszcz efektów czyjejś pracy,

  • szanuj czas i pracę innych Internautów,

  • szanuj prawo autorskie.

Created by SiTeK