md

Myślę, więc uczę się

Myślę, więc uczę się

rozwój kompetencji językowych kadry edukacyjnej

 

logo fundusze   logo ue 

 



Prezentacja projektu Drukuj
Myślę, więc uczę się
poniedziałek, 12 marca 2018 14:03

Prezentacje

O projkecie


 

Przedstawiamy prezentacja opisujące projekt. Pliki dostępne w formatach 

 

PowerPoint

brand

PDF

pobrane

 
Turniej Gier Planszowych Drukuj
Myślę, więc uczę się
piątek, 01 grudnia 2017 08:55

Turniej gier planszowych.

Uczymy się, myślimy, gramy


 

Dnia 17 października 2017r. odbył się w naszej szkole turniej gier planszowych.

Turniej stanowił zwieńczenie całorocznej pracy interdyscyplinarnego kółka gier planszowych. Wzięli w nim udział uczniowie, którzy na zajęciach kółka poznawali zasady różnych gier i zgodnie z nimi przeprowadzali rozgrywki między sobą.

Podczas turnieju uczniowie mieli do wyboru: gry logiczne, językowe, zręcznościowe i strategiczne.

Największą popularnością cieszyły się gry strategiczne. Rozgrywkom towarzyszyło wiele emocji, każdy chciał wygrać.

Dodatkową atrakcją był słodki poczęstunek przygotowany przez organizatorów. Na zakończenie turnieju wszyscy uczestnicy otrzymali upominki. 

Kilka informacji => https://prezi.com/zkfyj2b_nfbm/interdyscyplinarne-koko-gier/

 

Fotorelacja

Oliwia Adamek-Andrzejewska               

Beata Plachta                        

 
Dzień Tolerancji Drukuj
Myślę, więc uczę się
wtorek, 21 listopada 2017 14:22

RANTOLENCJA

w szkole  - SP43


Często widzimy cudze wady i przywary.

Ale czy łatwo zauważamy własne?

Czy akceptacja innych jest nam bliska? Czy też z trudem tolerujemy odmienność?

Dzieci z koła teatralnego „Raz, dwa, trzy” przygotowały przedstawienie pt. „RANTOLECJA”. W ramach projektu „Myślę, więc uczę się ..." scenariusz zbudowano w ten sposób, aby podkreślał fakt, że tolerancja międzykulturowa jest ważnym aspektem dzisiejszego życia.

Przedstawione zostały w nowej odsłonie znane i popularne wiersze Juliana Tuwima oraz Jana Brzechwy. Zaakcentowano przywary nas wszystkich, dorosłych i dzieci.

Sam tytuł to anagram słowa TOLERNCJA.

W dzisiejszym świecie możemy czerpać pełnymi garściami z dorobku innych kultur. Coraz mniejszą barierę stanowi język. Nawet małe dzieci uczą się języka angielskiego. W naszej szkole mamy okazję poznać również kulturę romską. Przedstawienie mówiło o zacieraniu barier międzykulturowych. Każdy z nas jest inny, ale razem stanowimy piękną całość.

W finałowej piosence dzieci zaśpiewały:

Już pan Brzechwa i pan Tuwim

to wiedzieli sto lat temu,

każdy swoje wady lubi,

cudzych nie,

choć nie wiem czemu.

 

Każdy wie

jak ktoś powinien,

co mu źle wychodzi stale.

Dobrze znamy wady cudze,

swoich nie widzimy wcale.

 

Bo każdy z nas

może być inny.

I to jest fajna rzecz.

 

Bo każdy

powinien być inny.

I to jest fajna rzecz.

 

Zapraszamy do zobaczenia filmu z naszego przedstawienia

Schowek-1

 

 

Film => https://youtu.be/i873D4LhUIU

Emila Przyszlak         

Aneta Michalska        

 

 

 

 
Relacja z Malty Drukuj
Myślę, więc uczę się
wtorek, 14 listopada 2017 06:50

Wizyta na Malcie

"szlifowanie" języka


W ramach projektu „Mobilność kadry edukacji szkolnej” finansowanej przez Program Operacyjny Wiedza, Edukacja, Rozwój (POWER) 10 nauczycieli ze Szkoły Podstawowej nr 43 w Zabrzu wyjechało w lipcu na Maltę aby szlifować język angielski. Udział w kursie był jednym z zadań projektu „Myślę więc uczę się – rozwój kompetencji językowych kadry edukacyjnej”, który szkoła realizuje od września 2016r.

Na realizację mobilności nauczycieli wybrano szkołę językową „Sprachcaffe”, która ma długie tradycje w nauczaniu j. angielskiego i daje gwarancję wysokiej jakości usług. Uczestnicy projektu w zależności od poziomu zaawansowania uczestniczyli codziennie w kursie doskonalącym umiejętność skutecznej komunikacji. Zajęcia prowadzone były w niewielkich, wielonarodowych grupach, dzięki czemu każdy z uczestników miał wiele możliwości, aby w praktyce używać j. angielskiego.

Nauczyciele nawiązali wiele interesujących kontaktów z mieszkańcami całego świata, zawiązały się nowe przyjaźnie wszak wieczorami wspólnie odkrywano bogactwo kulturowe i przyrodnicze Malty.

Doskonalenie językowe to tylko 1 z punktów projektu. Nauczyciele naszej szkoły chcą wspierać uczniów w nauce j. angielskiego wykorzystując jego elementy na różnych lekcjach. W tym celu wprowadzą do programów nauczania lekcji z wykorzystaniem słownictwa i scenek w j. angielskim, zredagują słowniczek wyrazów angielsko-romsko- polskich (do str. 2 naszej szkoły uczęszcza duża grupa dzieci romskich), przeprowadzą turniej gier planszowych z wykorzystaniem gier anglojęzycznych, przygotują przedstawienie teatralne promujące tolerancję, otwartość na nowe kultury i języki.

Udział w projekcie europejskim pozwala postrzegać naszą szkołę jako innowacyjną, w której poziom oświaty jest wysoki a kadra nauczycielska systematycznie podnosi swoje kwalifikacje dostosowując metody swej pracy do realiów obecnych czasów.

 

Fotorelacja

 

Koordynator projektu          

Elżbieta Mendecka,           

nauczyciel j. niemieckiego       

 
O projekcie Drukuj
Myślę, więc uczę się
poniedziałek, 03 października 2016 10:30

O projekcie - Myślę więc uczę się

wprowadzenie


 

Już po raz kolejny wzięliśmy udział w konkursie na napisanie projektu europejskiego i pozyskanie unijnych funduszy. Bardzo się ucieszyliśmy, gdy w marcowej edycji konkursu KA1 „Mobilność kadry edukacji szkolnej” okazało się, że jako jedyna szkoła podstawowa w Zabrzu uzyskaliśmy dofinansowanie. Tak więc od 1 IX 2016 przystępujemy do realizacji zadań w ramach projektu „Myślę, więc uczę się - rozwój kompetencji językowych kadry edukacyjnej”.

Projekt ten został zatwierdzony do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Mobilność kadry edukacji szkolnej”.

Nadrzędnymi celami projektu są:

  • podniesienie jakości nauczania dzieci z różnorodnych środowisk,
  • zwiększenie kompetencji językowych nauczycieli w zakresie rosnącego zróżnicowania kulturowego i językowego,
  • przygotowanie językowe nauczycieli w związku z gotowością przyjęcia dzieci uchodźców,
  • zwiększenie motywacji uczniów do nauki. W projekcie weźmie udział 10 nauczycieli.

Projekt zakłada wyjazd 10 nauczycieli do szkoły językowej na Malcie i udział w zajęciach z języka angielskiego.

Wyjazd poprzedzą zajęcia przygotowujące z języka oraz zajęcia kulturowe.

Udział w kursie na Malcie zwiększy wiedzę nauczycieli w zakresie posługiwania się językiem angielskim, nauczyciele przyswoją szersze słownictwo dotyczące sytuacji codziennych ale również związane z oświatą i systemem oświatowym, nabędą umiejętności w posługiwaniu się językiem w sytuacjach naturalnych ale również przeprowadzą dyskusję z kolegami z innych krajów na temat współczesnych problemów ale i sukcesów w nauczaniu.

Wymienią doświadczenia, które zaowocują zmianą postaw na bardziej otwartą, tolerancyjną, przyjmującą nowiny oświatowe i skłonną do zastosowania ich w praktyce.

Przeprowadzone dyskusje dadzą następujące efekty:

  • wymiana doświadczeń, większa świadomość i refleksyjność nauczyciela,
  • dystans do rzeczywistości,
  • impuls do nowej,
  • lepszej pracy,
  • kreatywność,
  • swobodniejsze posługiwanie się językiem obcym.
Koordynator Elżbieta Mendecka           
 




Stworzone dzięki Joomla!. Realizowane przez SiTeK dla SP43