Wizyta w Cambridge
relacja z pobytu w Wielkiej Brytanii
W dniach od 11 do 15 marca 2014r w ramach Projektu COMENIUS REGIO „Cultural Competency Tolkit for Teachers”, brałam udział w wizycie w Cambridge w Wielkiej Brytanii.
Celem wizyty było omówienie, podsumowanie i porównanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli oraz praca nad pierwszymi rozdziałami podręcznika-przewodnika dla nauczycieli.
Poznałam struktury i zasady działania pracy Cambridge Ethnicc Community Forum.Pozyskałam wiedzę na temat sytuacji ludzi różnych narodowości zamieszkujących Wielką Brytanię.
Największe wrażenie zrobiła na mnie wizyta w szkole podstawowej w Ridgefild i Orchard. Dzięki niej poznałam angielski system edukacji. Miałam możliwość porównania naszego systemu edukacyjnego z angielskim. Obserwacja funkcjonowania tamtejszych szkół pozwoliła mi na poznanie metod i form pracy angielskiej szkoły. Zobaczyłam na czym polega praca nauczyciela wspomagającego. Jest on dużym wsparciem dla nauczyciela prowadzącego, szczególnie w pracy z małymi dziećmi.
Jestem zachwycona bazą i wyposażeniem angielskich szkół. Zagospodarowaniem terenu wokół szkoły-bezpośrednie wyjście z klasy na podwórko szkolne, które pozwala uczniom na spędzanie przerw na świeżym powietrzu o każdej porze roku. W szkołach tych spotkałam wiele polskich dzieci. W każdej z nich pracował polski asystent, który dla tych dzieci jest wielkim wsparciem.
W wolnym czasie zwiedziłam przepiękne miasto Cambridge. Zapoznałam się z jego dziedzictwem, kulturą i zabytkami.
Ostatni dzień pobytu spędziłam na zwiedzaniu Londynu. Udział w wizycie dostarczył mi wiele wspaniałych wrażeń, wzbogacił o nowe doświadczenia kulturowe i społeczne. Dzięki niej poznałam metody pracy z dziećmi zróżnicowanymi kulturowo i językowo.
Małgorzata Pacholczak |