O projekcie Drukuj
Myślę, więc uczę się
poniedziałek, 03 października 2016 10:30

O projekcie - Myślę więc uczę się

wprowadzenie


 

Już po raz kolejny wzięliśmy udział w konkursie na napisanie projektu europejskiego i pozyskanie unijnych funduszy. Bardzo się ucieszyliśmy, gdy w marcowej edycji konkursu KA1 „Mobilność kadry edukacji szkolnej” okazało się, że jako jedyna szkoła podstawowa w Zabrzu uzyskaliśmy dofinansowanie. Tak więc od 1 IX 2016 przystępujemy do realizacji zadań w ramach projektu „Myślę, więc uczę się - rozwój kompetencji językowych kadry edukacyjnej”.

Projekt ten został zatwierdzony do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Mobilność kadry edukacji szkolnej”.

Nadrzędnymi celami projektu są:

  • podniesienie jakości nauczania dzieci z różnorodnych środowisk,
  • zwiększenie kompetencji językowych nauczycieli w zakresie rosnącego zróżnicowania kulturowego i językowego,
  • przygotowanie językowe nauczycieli w związku z gotowością przyjęcia dzieci uchodźców,
  • zwiększenie motywacji uczniów do nauki. W projekcie weźmie udział 10 nauczycieli.

Projekt zakłada wyjazd 10 nauczycieli do szkoły językowej na Malcie i udział w zajęciach z języka angielskiego.

Wyjazd poprzedzą zajęcia przygotowujące z języka oraz zajęcia kulturowe.

Udział w kursie na Malcie zwiększy wiedzę nauczycieli w zakresie posługiwania się językiem angielskim, nauczyciele przyswoją szersze słownictwo dotyczące sytuacji codziennych ale również związane z oświatą i systemem oświatowym, nabędą umiejętności w posługiwaniu się językiem w sytuacjach naturalnych ale również przeprowadzą dyskusję z kolegami z innych krajów na temat współczesnych problemów ale i sukcesów w nauczaniu.

Wymienią doświadczenia, które zaowocują zmianą postaw na bardziej otwartą, tolerancyjną, przyjmującą nowiny oświatowe i skłonną do zastosowania ich w praktyce.

Przeprowadzone dyskusje dadzą następujące efekty:

  • wymiana doświadczeń, większa świadomość i refleksyjność nauczyciela,
  • dystans do rzeczywistości,
  • impuls do nowej,
  • lepszej pracy,
  • kreatywność,
  • swobodniejsze posługiwanie się językiem obcym.
Koordynator Elżbieta Mendecka